
Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdések
Miért van szükség az elektronikus kapcsolattartásra?
Az utóbbi években egyre inkább előtérbe került az elektronikus ügyintézés az adózók és az állami hatóságok között: gazdálkodó szervezetek részéről kötelező az elektronikus kapcsolattartás. Egy esetleges hatósági ellenőrzésnél elektronikusan kell az adóhatóság részére beküldeni a nyilatkozatot és a bizonylatokat is.
Miért kell a könyvelőirodával is elektronikusan tartanom a kapcsolatot?
A könyvelőiroda a könyvelési, bérszámfejtési szolgáltatásokon kívül kapcsolattartói funkciót lát el az adózó (cég) és a hatóságok között (állandó meghatalmazotti minősítésben). Annak, hogy elektronikusan kapja meg irodánk a bizonylatokat és a megbízásokat alapvetően két célja van: az első cél, hogy ügyfeleink az év minden napján 0-24 órában át tudják adni könyvelendő irataikat irodánk részére, a második cél pedig, hogy egy hatósági ellenőrzés esetén irodánk azonnal eleget tudjon tenni együttműködési kötelezettségének az elektronikusan rendelkezésre álló iratok benyújtásával.
Hogyan valósul meg az elektronikus kapcsolattartás?
A szolgáltatási szerződés aláírásával egyidejűleg hozzáférést képzünk ügyfelünk részére rendszerünkhöz, így bizonylatait elektronikusan tudja beküldeni irodánk részére. A bizonylatok beküldése mellett továbbá a hirdetményekben található ügytípusokra vonatkozóan is lehet megbízás(oka)t adni.
Mi szükséges az elektronikus kapcsolattartáshoz?
Az elektronikus kapcsolattartáshoz minősített elektronikus aláíró tanúsítvány szükséges, amely tartalmazza az aláíró nevét, e-mail címét.
Hol tudok minősített elektronikus tanúsítványt (aláírást) kérni?
Minősített elektronikus aláírást hitelesítés szolgáltató jogosult kiadni. Ilyen pl.: Microsec Zrt. (e-szigno.hu) illetve a Netlock Kft. (netlock.hu). Az igényléssel kapcsolatban a hitelesítés szolgáltatóval szükséges felvenni a kapcsolatot.
Szolgáltatásokkal, kapcsolatfelvétellel, ügyfélfogadással kapcsolatos kérdések
Milyen típusú szolgáltatásokat nyújt a könyvelőiroda?
A szolgáltatásainkkal kapcsolatban a weboldalunk “Szolgáltatások” menüpontjában tájékozódhat.
Hogyan léphetek kapcsolatba a könyvelőirodával?
A weboldalunkon található űrlap kitöltését követően, munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot. A gyors kapcsolatfelvétel érdekében kérjük, hogy telefonszámát és e-mail címét is szíveskedjen megadni.
Miért szükséges előzetesen időpontot kérnem ahhoz, hogy személyesen fogadjanak?
Irodánk a szolgáltatások magas színvonalon történő biztosítása és a hatékony kommunikáció, valamint tevékenység-szervezés érdekében elsődlegesen elektronikusan tartja ügyfeleivel a kapcsolatot. Az irodánk által alkalmazott informatikai rendszereknek köszönhetően, valamennyi ügyben elektronikus megbízást tudunk befogadni ügyfeleinktől, így nem szükséges személyesen megjelenni irodánkban. Az előzetes időpont-egyeztetés így azt a célt szolgálja, hogy csak az elektronikusan nem intézhető ügyek esetében kerüljön időpont megbeszélésre.